Avalynės tendencijos | ruduo/žiema 15-16

Rodos, dar tik prasidėjus pirmosiomis rugsėjo dienoms mąstėme, ką ausimės ateinantį sezoną, kokios bus vyraujančios tendencijos šį rudenį ir žiemą. Tačiau mada pastaruoju metu labai tolsta nuo tradicinės tendencijų sąvokos. Ne vienas mados kritikas, tendencijų prognozuotojas teigia, kad tendencijos miršta, o jų vietą užima individualumo paieškos. Tad nepakanka atsakyti, kad madingas vienas ar kitas aulo ilgis, odos spalva ar sagtelių skaičius, puošiantis aulą. Tendencija pastaruoju metu tampa kaip sąvoka to, kas pabrėžia nuotaiką, kokybę, emociją, pasaulėžiūrą, individualumą ir stiliaus išskirtinumą.

Kai per metus tradiciškai pristatomos dviejų sezonų kolekcijos, tarp jų – aukštosios mados ir kapsulinės cruise (liet. atostogų) kolekcijos, o papildomai atsiranda dar daugiau projektų su įvairiais prekių ženklais ir dizaineriais, atrodo, kad mados tendencijos keičiasi keliasdešimt kartų per metus. Tad tiek drabužių, tiek avalynės mada tarsi bėga nuo laikinų momentų, o dizaineriai savo braižą dedikuoja kažkam solidesnio, nepavaldaus laikui, labiau gilinasi į prekių ženklų ar mados namų filosofiją, avalynės gamybos procesą. Taip pat svarbi tampa iš kartos į kartą perduodama istorija ir meistrų žinios bei patirtis. Įdomi tampa ne sezonų nuotaika, o dėmesys XXI a. tendencijai – individualumui.

Kelių sezonų susidomėjimą minimalizmu palaipsniui išstumia kiek valiūkiškas ir neįpareigojantis, veržlus ir laisve kvepiantis bohemiškas stilius, klasikinius aulinukus ar Oksfordo stiliaus batelius dizaineriai puošia rokerių, gotų, baikerių stiliaus detalėmis, klasikinę raudoną odą keičia į marsala, bordo atspalvius, o sportinę avalynę paverčia beveik meno kūriniu. Tokie prekių ženklai kaip „Premiata“, „Rocco P.“, „Robert Clergierie“, „Moma“, „Officine Creative“, „Fru.it“, „Chie Mihara“ ir kiti savo klientės ar kliento jau kelis sezonus neįspraudžia į jokius rėmus, neverčia jos ar jo pasiduoti jaunystės kultui ar momentinei madai, vyraujančiai tendencijai. Jie leidžia atrasti savitą stilių ir pažinti dizainerio braižą. Sukurta istorija ir DNR prekių ženklui leidžia garantuoti jo atpažinimą rinkoje, žaisti spalvomis ir detalėmis, bet likti individualiems ir ištikimiems klientui.

Tad kokia ta moderni moteris ar šiuolaikinis vyras? Kokiais įkvėpimo šaltiniais rėmėsi avalynės dizaineriai, tokie kaip Rocco Pistolesi („Rocco P.“), Chie Mihara, Roland Mouret („Robert Clergerie“), Silvia Curzi („Vic Matie“) ir kiti? Atsakysime su pavyzdžiais ir padėsime išsirinkti tinkamiausią avalynę šiam rudeniui bei žiemai.

TOP 10 rudens/žiemos tendencijų:

1 – Vyriško stiliaus avalynė moterims;

q „Robert Clergerie“ mot. batelis

2 – Rokerių ir baikerių įtaka;

qq „Moma“ mot. aulinukas

3 – 70-ųjų stiliaus ilgaauliai;

l-autre-chose „L’Autre Chose“ ilgaaulis

4 – Marsala spalva;

pantanetti „Pantanetti“ mot. batelis

5 – Lakuota oda;

qqqq „Robert Clergerie“ mot. batelis

6 – Sportinio tipo avalynė;

premiata-white „Premiata“ mot. sportinis batelis

7 – Įkvėpimas iš retro stiliaus;

chie-mihara „Chie Mihara“ mot. batelis

8 – Metalo žvilgesys;

alexander-hotto „Alexander Hotto“ mot. batelis

9 – „Chelsea“ stiliaus avalynė;

premiata „Premiata“ vyr. aulinukas

10 – Batai virš kelių.

ilgaauliai „Strategia“ mot. ilgaaulis

Daugiau avalynės vyrams ir moterims rasite čia.