Rocco Pistonesi – dizaineris, įkvėptas muzikos garsų

Dizaineris Rocco Pistonesi nėra tipinis pašnekovas. Mažame viduramžių miestelyje Torre San Patrizio gyvenantis ir kuriantis dizaineris atskleidžia ne tik aistrą avalynei ir džiaso muzikai, bet ir tikrąsias ženklo „Made in Italy“ vertybes. Prieš daugiau nei 60 metų prasidėjusi „Principe Di Bologna“ nišinės avalynės istorija ir prekių ženklas „Rocco P.“ šiandien žinomi visame pasaulyje,  o prieš 15 metų pasirodęs „DOLITA“ salonuose klientams tapo vienas laukiamiausių ir intriguojančių kiekvieną sezoną.

Pradėkime Jūsų istoriją nuo pradžių. Kodėl būtent avalynė? Kokie pirmi prisiminimai, susiję su batais?

Nesunku atsakyti į šį klausimą, turint omenyje, kad jau pirmaisiais mokyklos metais vieta, kurioje ruošdavau namų darbus, buvo mažas kambarėlis, kuriame, neskaitant mažo rašomojo stalo ir kėdės, ant žemės tvarkingai išrikiuoti gulėdavo visų įmanomų dydžių ir rūšių odų ritiniai.

Kas paskatino įsigilinti į avalynę ir ieškoti kažko, kas būtų neįprasta, įdomu, pasipriešintų vyraujančioms tendencijoms?

Tai, kas mane pastūmėjo į šią sritį, didžiąja dalimi priklauso nuo mano asmeninio požiūrio į grožį – nestandartinį, gilų ir neturintį laiko limito. Mano herojus Serge Gainsbourg sakė „I have what they call an unconventional face“ . Dievinu Serge Gainsbourg.

Novatoriška, o kartu ir nostalgiška atorodo „Rocco P.“ kūrybos sinzetė. Verta paklausti ir apie dizaino filosofiją – kokie pagrindiniai „Rocco P.“ bruožai? Kokia filosofija vadovaujatės, kai kuriate?

Itin mėgstu žodį „nostalgiškas“ , nes nostalgija, surišta su giliais jausmais ir prisiminimais, niekada neišeina iš mados ir įtraukia tuos, kurie gyveno ir gyvena intensyviai, su polėkiu. Būtent dėl to bandau kurti dalykus ant tų formų ir kurpalių, kurie niekada nesensta – atvirkščiai, bėgant metams jie vis labiau vertinami.

Kai forma yra tobula, reikia būti kiek įmanoma išgrynintiems. Sakyčiau, kad grynumas, švarumas yra mano prekinio ženklo išskirtinis požymis ir kartu kertinis akmuo. Kūrybos procesą diktuoja būtent šių bruožų ieškojimas, išbaigtumo, atsisakymo nereikalingo siekis.

Kaip manote, koks yra „Rocco P.“ klientas? Ką jis veikia, ką jis perka? Kokią vietą jo stiliuje užima avalynė?

„Rocco P.“ klientas niekada neišskiria formos ir turinio. Pirkdamas žino, kodėl perka ir dėl to laimi. Siekia unikalumo, bet ne bet kokia kaina. Jo poreikis gimsta iš vidaus, niekada nekyla iš mados tendencijų diktato.

eskizas rocco p

Rocco p.jpg

rocco p inspiracijos Rocco Pistonesi eskizai ir sukurti modeliai

Kokie pačio mėgstamiausi batai? Ar stilių aukojate dėl patogumo, ar to nedarote? O gal pats ieškote kompromiso?

Niekada neieškau kompromisų.

Koks paties Jūsų, Rocco Pistonesi, stilius?

Save laikau moderniu, nostalgišku, dendišku, prioritetą teikiančiu vidinei kultūrai ir geroms manieroms.

rocco pistolesi.jpg Dizaineris Rocco Pistonesi

Kūrybos pradžia. Kaip atrodo Jūsų kūrybos procesas? Nuo ko pradedate? O gal turite ritualus, kuriais pradedate kurti?

Kūrybinis procesas sukasi visą parą. Neįmanoma nustatyti tinkamo laiko kurti. Kūryba nuolat maitinasi sapnais ir tikromis situacijomis, ir dažnai tiesiog nėra sąmoningai kontroliuojama. Jei ji atvirai neišreiškiama, kartais nori nenori išlenda ir į, atrodytų, niekuo dėtas gyvenimo sritis.

10382582_510284862404508_1521857399961355567_o Rocco Pistonesi ofisas. Inspiracijos ir eskizai

Pasaulis juda dideliu greičiu. Viena technologija keičia kitą. „Rocco P.“ didelį dėmesį skiria laiko patikrintoms technologijoms, perduodamoms iš kartos į kartą. Tačiau novatorišką dizainą bei technologijas jungiate kartu su tradicijomis. Su kokiomis medžiagomis Jums įdomiausia dirbti? Be kokios spalvos, o gal odos neįsivazduojate „Rocco P.“ kolekcijų?

Niekada neturėtume pamiršti, kad esame istorijos vaikai. Ryšys tarp seno ir naujo yra amžinas ir nenutraukiamas. Klausau repo, o juk esu džiazo muzikantas… Kokia ateitis be praeities? Man patinka dalykai, kurie neturi galiojimo termino. Niekada neatsisakyčiau juodo ir balto.

Ką šiandien reiškia „Made in Italy“ ženklas?

Didelė dalis mano kolegų, o ir vyriausybė prisidėjo prie to, kad „Made in Italy“ ženklas nereikštų ničnieko. Primygtinai norėčiau siūlyti vartotojams būti atidesniems pirkiniuose, bet nėra lengva patarinėti. Labai dažnai, dažniau nei norėtųsi už prekių, ženklintų „Made in Italy“ slepiasi gaminiai, atvežti iš Kinijos, Taivano, Rumunijos, Serbijos, Bulgarijos, Turkijos, Tuniso, Ispanijos, Portugalijos.

Tam, kad atsiribočiau nuo viso šito ir dėl to, kad iki kaulų smegenų palaikau tikrą „Made in Italy“ , prieš daug metų pradėjau žymėti savo gaminius Made in Torre San Patrizio, kas yra mažytis viduramžių laikų miestelis, kur maždaug prieš 60 metų mano tėvas ir mano dėdė pradėjo nuotykį su Principe Di Bologna.

„Made in Italy“ reiškia kūrybą, surištą su tūkstantmete meno, kultūros ir gyvenimo filosofijos istorija.

„Rocco P.“. mados apžvalgininkų įvardijami kaip nišinės avalynės atstovai. Ką pačiam Rocco Pistonesi reiškia būti šios srities dalimi?

Tai reiškia rinktis, o ne būti pasirinktam.

035K5445.jpg Rocco Pistonesi tėvas Ulderico

12363245_705199336246392_7423475793335328743_o.jpg Rocco Pistonesi kūrybos metu

12715570_728113423954983_8868873864811178750_n Patrizio – meistras dirbantis daugiau nei 30 metų. Jis atsakingas už kokybė, odas ir visus matavimus, prieš pradedant gaminti avalynę

Rocco Pistonesi ir muzika. Ar pats kuriate džiazo muziką? Ar klausotės kurdamas?

Muzika yra gyvenimas. Visa mūsų kasdienybė susijungia į garsų derinius, iš kurių gimsta melodijos. Negalėčiau dirbti, o juolab gyventi be muzikos. Tai, kad pats esu muzikantas…tik detalė.

„Rocco P.“ iškart asocijuojasi su žodžiais neįprasta, intelektualu, verčia susimąstyti. O daug kas sako, kad tokie epitetai mados kūrybai tarsi netinka. Kaip tai perteikti kuriant avalynę?

Jei „Rocco P.“ asocijuojasi su šiais žodžiais, dėkoju tam, kas uždavė šį klausimą, nes tai vienas gražiausių komplimentų per visą mano karjerą.

Madinga yra tai, kas yra trendy, o „trendai“ netrunka ilgiau trijų mėnesių, todėl jiems visai nereikia būti intelektualiais ir neįprastais. Tuo labiau neturi versti susimąstyti.

11951119_1056274931073558_7664228156410314639_n.jpg

11733822_1056274484406936_7053490414508783795_n.jpg Dizaineris su savo grupe „Small Change Jazz Project“

rocco pistolesi.jpg

rocco p shoes.jpg

,,Rocco P.“ pavasario/vasaros kolekcijos modeliai

Intriguoja tai, kad „Rocco P.“ aprašyme sakoma, kad šis ženklas skiriamas ne tik poetiškiems ar netipiškiems žmonėms, bet net ir šiek tiek išprotėjusiems. Šiandieninė mada diktuoja, kad tendencijų nebėra ir turime saugoti, puoselėti savo unikalumą. Taigi ar galima pusiau rimtai teigti, kad „Rocco P.“ iš anksto nuspėjo, kur toliau keliaus mada?

Kaip aštuoniasdešimtaisiais viename interviu pasakė vienas didžiausių praėjusio amžiaus kūrėjų Pierre Cardin  – mada mirė.

10911318_587519688014358_6864696224608742354_o

Lace-Up Shoes

Screen Shot 2016-03-17 at 2.22.01 PM

,,Rocco P.“  pavasario/vasaros kolekcijos modeliai

Madoje pastaruoju metu pranyksta ribos tarp vyriška ir moteriška.„Rocco P.“ kolekcijose jos beveik pranyksta. Kaip tuomet reikėtų vertinti liniją, skiriančią vyrišką ir moterišką seksualumą? Galbūt šiais laikais tokia riba nebeturi egzistuoti?

Seksualumas yra protinė būsena.

Kokią modernaus moteriškumo viziją ar paveikslą matote Jūs?

Modernus moteriškumas turėtų būti išreiškiamas tų, kurios nepaisant to, kad yra moteriškos lyties, neturėtų pamiršti esančios moterys. Pernelyg dažnai nutinka sutikti arba vienas, arba kitas. Labai retai abi figūros susijungia viename.

Kur toliau vystysis „Rocco P.“? Kokį palikimą turės šis ženklas po 5, 10, gal net 50 metų?

„Rocco P.“ bus… konstanta!

„Rocco P.“ avalynės rasite čia