Būti ,,Rocco P.” dalimi arba žvilgsnis iš šalies

Dizainerio Rocco Pistonesi darbai kalba patys už save. Jeigu individualumą įvardintumėm kaip estetikos formą, manau, jis galėtų drąsiai pretenduoti ne tik į šiandienines tikrų ,,Made in Italy’’’ ir tendencijoms nepavaldžių puoselėtojų gretas. Kiek užsispyręs, aiškiai savo klientą įsivaizduojantis dizaineris vargu ar kada atsisakytų Italijos, ir ne dėl to, kad čia augo, gyvena, kuria ir dirba su savo šeima, ir ne dėl to, kad Italija avalynės gamyba garsėjanti šalis, o dėl to, kad pats žodis ITALIJA tampa tikru epitetu (ar net jausmu), į kurį telpa šimtai reikšmių.

Torre_S._Patrizio_1 Markė regionas, Italija

Milanas. Italija.

Šiek tiek toliau nuo centrinių, turistų pilnų miesto gatvių – išskirtinė ,,Rocco P.” prekių ženklo ekspozicija. Per du aukštus lofto tipo erdvėje išrikiuota jau netrukus parduotuvių ir butikų lentynose pasirodysianti rudens/žiemos kolekcija. Mus pasitinka mielas šunelis ir tarsi įsijausdamas į šeimininko rolę laksto tarp stalų ir lentynų. Garsiai itališkai pasisveikina Eusebio, dizainerio Rocco Pistonesi brolis, pakviečia prisėsti, pavaišina brandžiu raudonu vynu ir tikru itališku espresso puodeliu. Čia dirbanti lietuvaitė pasakoja apie odas, palaipsniui supažindindama su naujausia kolekcija, kurioje: standžios ir tvirtos aliejuje mirkytos veršiuko ir elnio odos, derinamos su itin lengvu iš gumos putų pagamintu padu, itin lanksti ir minkšta, o specialiu būdu išdirbta ožiukų oda, derinama su masyviu padu iš daugybės odos sluoksnių.

2016/2017 RUDUO/ŽIEMA

2016/2017 RUDUO/ŽIEMA

1111.jpg

2016/2017 RUDUO/ŽIEMARudens/žiemos Rocco P. kolekcijos modeliai moterims

Kolekcijoje vyrauja apvalintos nosys, didelės sagtys – jau žinomi skiriamieji ,,Rocco P.” ženklai. Svarbiausia – išgryninta forma, atsisakoma bereikalingų aksesuarų: už save kalba tik kokybiškiausia itališka oda. Naujiena – ožiuko oda ir zamšas, sluoksniuoti su sidabro ir aliuminio sluoksniu, kuris glamžydamasis suteikia odai tarsi sendintą efektą.  Oda Kanogum – dar viena ožiuko odos versija, apdirbta taip, kad turėtų švelnų matinį gumos efektą.  Spalvine prasme vyrauja klasikinė juoda su indigo mėlyna, ,,Rocco P.” kakavos tonai, sidabras. ,,Rocco P.” 2016/2017 rudens/žiemos kolekcija išsiskiria ypatinga nuotaika, įkvėpta septintojo dešimtmečio: asketiška, pankiška, šalta, maištinga, radikali, bet tuo pačiu rafinuota.

2016/2017 RUDUO/ŽIEMA Oda su aliuminio folijos sluoksniu

2016/2017 RUDUO/ŽIEMA2016/2017 RUDUO/ŽIEMA

2016/2017 RUDUO/ŽIEMA Rudens/žiemos Rocco P. kolekcijos modeliai vyrams

Torre San Patrizio, Markė regionas, Italija.

Saulėta diena. Ant kalvos įsikūręs mažas šimtus metų skaičiuojantis miestelis. Jo pakraštyje, leiskite drąsiai išsireikšti, dizainerio Rocco Pistonesi širdies dalis – kūrybinės dirbtuvės. Tai gamybos, dizaino, įkvėpimo, meilės, idėjų pilni namai. Būtent kitaip nei namai šios vietos pavadinti negalėčiau. Čia nuo fabriko įkūrimo dirba Rocco ir Eusebio mama. Plačia šypsena ir nuoširdžiomis akimis pasitinka, apkabina ir kviečia apsidairyti po tikrą, bene aukštosios mados studiją. Per kelis aukštus įsikūrusioje nedidelėje gamybos erdvėje (fabriku dėl nišinės ir limituotos gamybos pavadinti negalėčiau) darbas vyksta įprasta tikslinga vaga. Čia tarsi ore tvyro susikaupimas, ramybė, profesionalumas, estetika, kokybė ir kartu kūrybinis chaosas. Žavi popietė: susikaupusi dizainerio mama (ji dirba nuo pat įkūrimo) siuva odos detales, jos kolegė rankomis tvirtina sagtį,  pats dizaineris vaikšto rankose laikydamas ateinančio pavasario/vasaros sezono kolekcijos eskizais, o brolis Eusebio pasakoja apie gamybos procesus, rodo erdves ir būsimos kolekcijos jau pasiūtus pavyzdžius. Tik šypsosi ir retoriškai klausia: “Juk vasara, o Rocco sukūrė visą kolekciją beveik juodą”. Pats juokiasi ir supranta, kad kūryba, individualumas ir Rocco braižas – atskira popietės verta istorija. ,,Ta nepakeičiama elegantiška juoda!” –  šypsodamasis taria jis ir kviečia apsidairyti toliau.

La_campagna-Petritoli-Marche.JPG Torre San Patrizio, Markė regionas, Italija

IMG_6965.JPG Svečiuose pas Rocco Pistonesi

IMG_7034.JPG Rocco P. kolekcijos modelis

IMG_6989.JPG Eusebio bei jo ir brolio Rocco mama

Viena iš pagrindinių gamybos erdvių skirta jos didenybei ODAI. Čia itin tvarkingai ir kruopščiai sudėliota nesuskaičiuojama galybė įvairių odų, jos spalvų ir atspalvių. Ties viduriu pagarbiai kaba dabartinio dizainerio tėvo portretas. Iš pagarbos ir meilės jam, kaip tėvui ir ,,Principe di Bologna’’ prekių ženklo įkūrėjui. Ant stalo išskleistas odos, padengtos folija, rulonas  – 2016 rudens/žiemos kolekcijos pagrindinė oda. Skamba itin kontrastingai. Tokia oda vyraus daugumoje ateinančio sezono kolekcijoje.  Amatus ir tradicijas puoselėjantis prekių ženklas novatoriškas, kartais drąsus ir nenuspėjamas – vien tik ką reiškia, jog batas pasiūtas taikant šimtametes tradicijas, o į jį įdiegtas identitetą žymintis lustas ir išmaniuoju telefonu nuskaitant jį – ekrane pasirodo visa informacija apie patį batą. O ir patys prekių ženklo atstovai šypsosi ir šnabžda: ,,Netrukus pamatysite, ko nematėte ir, tikime, liksite dar labiau nustebę”.

IMG_6970.JPG Erdvė, kurioje karaliauja oda

IMG_7047.JPG Tapyta rankomis žuvies oda

IMG_6999.JPG Vidpadis ir sidabrinėmis raidėmis išsiuvinėtas logotipas

IMG_6995.JPG Sagtys ir masyvūs užtrauktukai – vieni dažniausiai naudojamų elementų kolekcijose

IMG_6985.JPG Dizainerio Rocco Pistolesi ofisas

IMG_6990.JPG Siuvama 2016 rudens/žiemos kolekcija. Natūralus kailis ir oda

Pirmame pastato aukšte – gamybos erdvė. Garbaus amžiaus meistras, laikydamas iš krokodilo odos gabaliukų (oda siuvama iš panašaus dydžio skirtingų odos gabaliukų apie savaitę, taip tarsi sukuriant naują odos ruloną) rodo kaip tvirtinamas kulnas ir kaip vėliau kolega pritvirtins padą. Kitas meistras atskleidžia vieną iš paslapčių, dėl ko šio prekių ženklo avalynė tokia patogi: paslaptis specialioje klijų ir kamštinio medžio drožlių masėje, kuria kruopščiai užpildomas vidinis pado sluoksnis. Šalia stovinti kolega jam antrina ir kviečia pažiūrėti, kaip siuvamas batas su ,,Reverso” (liet. ,,Išvirkštinė’’) technologija, kurios pabaigoje batas išverčiamas vandenyje. Kalbant apie šią siuvimo technologiją, vertėtų priminti, kad tai šimtaprocentinį komfortą garantuojanti kokybė, kurią taikant nenaudojami klijai padui klijuoti. Todėl ji dar vadinama ,,kojine arba pirštine”.

IMG_7046.JPG Meistras, tvirtinantis kulną

IMG_7049.JPG Meistras, tvirtinantis padą

,,Rocco P.’’ pasaulyje vyrauja pagarba ir meilė. Pagarba ne tik pačiai kūrybai, gamybai, bet ir kiekvieno kolegos darbui. Visi vilki baltus chalatus, ant kurių (beje kaip ir ant pačių vidpadžių)juodomis raidėmis išsiuvinėta ,,Rocco P.’’. Komanda čia kaip aukštosios mados atelje meistrai.

Šią gamybos ir kūrybos erdvę sudaro geriausi avalynės gamybos meistrai, odų žinovai, tradicijas išmanantys ir iki šios dienos puoselėjantys dirbantys garbaus amžiaus senjorai. Daugiau nei 40 gamybos žingsnių, kai iš rankų į rankas, nuo vieno meistro pas kitą keliauja kiekvienas batas, taip tarsi ,,suteikiant jam gyvenimą ir individualų profesionalo prisilietimą”. Šis sukurtas pasaulis ir gyvenimo būdas – dar vienas Italiją ir Markė regioną apibūdinantis epitetas.

IMG_7045.JPG

rocco p meistres Rocco P. meistrai

Vilnius, Lietuva.

Perteikti tai, ką jauti ir matai būdamas Italijoje nėra taip paprasta. Suprasti iš pirmo žvilgsnio, ką italams reiškia avalynė, kiek laiko ir meilės, žinių ir idėjų investuojama kūrybos vardan, galima tik būnant to dalimi ar prie to prisiliečiant. Pasakyti vien tik tai, kad avalynė gaminama rankomis nepakanka. Visą tai galima jausti tik avint kokybiškus itališkus batus. ,,Made in Italy’’ dizaineriams ir avalynės meistrams reiškia kur kas kitokias vertybes ir atsidavimą. Kaip sako Rocco Pistonesi kolegos: ,, Jeigu Rocco neranda aukščiausios kokybės odos ar reikiamos spalvos sugalvotam modeliui, jis gali visiškai atsisakyti idėjos jį kurti. Bet ko jis nedarys ir bet kokios odos savo gamyboje nenaudos. O jeigu avalynės mados pasaulyje ryškėja viena ar kita ryški sezono tendencija – jis viską ims daryti atvirkščiai”. Bet tuo jis ir laimi. O ir pats dizaineris šį sezoną ironiškai klausia: ,,Kam rinktis gerą daiktą, jei gali turėti geriausią?”.