Avalynės rinka ir tendencijos pasaulyje

Sakoma, kad statistika yra visagalė ir ji niekada nemeluoja. O avalynės rinka tokia įdomi ir kintanti, kad jos neapžvelgti mums būtų didžiausia nuodėmė! Klausiate kodėl? Avalynė – tai ne tik mada ir stilius, tai yra patogumas, komfortas ir gyvenimo būdas. Norisi žengti pasitikintį ir tvirtą žingsnį, o jis gali būti toks tik avint gerą ir kokybišką avalynę. Vis didesnis žmonių noras ir poreikis avėti ne tik stilingą, bet ir patogią avalynę sukurtą atsakingo verslo, skatina mus apie jį kalbėti ir supažindinti su europietiška meile batams!

leather leather

Odiniai padai ir avalynės oda

Bet dabar apie skaičius!

Ar niekada nepagalvojote apsiavę savo naujus, oda kvepiančius batelius, o kiek laiko truko juos pagaminti? Ir kas juos gamino? Na taip, girdžiu Jus burnojant, kas gi daugiau jei ne kiniečiai juos pagamino! Ir jūs beveik teisūs, nes 2015 m. duomenimis 6 iš 10 batų pasaulyje buvo pagaminti Kinijoje. O ar kada susimąstėte pirkdami nereikalingą, bet labai gražią batų porą, tai kiek gi tas statistinis žmogus turi batų? Remiantis Š. Amerikos ir Europos pateiktu vidurkiu – statistinė moteris turi net 21 porą batų, vyras – 12. O iš jų tik 3 poras avi nuolatos!

Milžinišką įtaką avalynės rinkai daro ne tik vartotojų poreikiai, kurie nulemia kokia kryptimi toliau žengs gamintojai, bet ir susiformavusios vietos tradicijos bei istorija. Ne veltui išsireiškimas „Made in Italy” kelia teigiamas asociacijas, mes žinome, kad produktas pagamintas Italijoje yra ir turi būti kokybiškas. Kodėl taip yra? Italija – viduramžių pirklių bei amatininkų kraštas daręs įtaką tuometinei Europos madai bei formavęs amatininkų cechų nuostatas ir tradicijas. Ilgus šimtmečius Europoje vyravusi cechų sistema įsišaknijo ir paliko pėdsakus lygi šių dienų. Kai tuo tarpu Jungtinių Amerikos Valstijų bei Azijos šalių rinka sparčiausiai pradėjo vystytis pramonės perversmo metu, įsitvirtinus kapitalistinei santvarkai, šiose šalyse įsikūrė fabrikai, aptarnaujantys ir patenkinantys milijonų žmonių poreikius. Šie istoriniai faktai puikiai atskleidžia ir esamą rinkos situaciją pasaulyje. JAV ir Azijos valstybėse įsikūrę fabrikai, kai tuo tarpu Europos avalynės pramonę sudaro daug mažų įmonių, kuriose dirba vidutiniškai 10-15 darbuotojų, o vidutinė apyvarta yra kiek daugiau nei 1 mln. EUR. Europoje vyrauja šeimos verslai, kur visas dėmesys skirtas batams, karta iš kartos dirbančios šeimos, išlaikančios savas tradicijas rūpinasi nepriekaištinga žaliavų ir avalynės kokybe.

Iš žemiau pateiktų TOP 5 eksportą vykdančių valstybių duomenų, galite pastebėti faktą, kad Italija yra antra didžiausia odinės avalynės eksportuotoja, ir trečia didžiausia avalynės eksportuotoja pasaulyje. Ką tai reiškia? Iš viso eksportuodama $10.7 mlrd. USD vertės avalynės tik 3,1 mlrd. USD avalynės Italijoje buvo pagaminta ne iš odos. Kai tuo tarpu gigantė Kinija eksportavo 38,7 mlrd. ne odinės avalynės. Šie duomenys dar kartą patvirtina faktą, kad itališkos odos žaliavos, jos apdirbimas ir kokybė nėra laužtos iš piršto.

TOP 5 valstybės eksportuojančios avalynę (2016 m. duomenys)

  1. Kinija: $47.8 mlrd. USD
  2. Vietnamas: $17.9 mlrd. USD
  3. Italija: $10.7 mlrd. USD
  4. Vokietija: $6 mlrd. USD
  5. Belgija: $6 mlrd. USD

TOP 5 valstybės gaminančios odinę avalynę (2016 m. duomenys)

  1. Kinija: $9.1 mlrd. USD
  2. Italija: $7.6 mlrd. USD
  3. Vietnamas: $5.9 mlrd. USD
  4. Vokietija: $2.6 mlrd. USD
  5. Indonezija: $2.3 mlrd. USD

italiska oda

Odinė avalynė

PASAULIO AVALYNĖS STATISTIKA ŠIANDIEN

Masinės avalynės industrija sparčiai auga. Tai lemia kintančios mados tendencijos, gerėjančios ekonomikos sąlygos. Plati avalynės įvairovė ir lengvas produktų prieinamumas mažmeninės prekybos kanaluose skatina vartotojų impulsyvų pirkimą. Per pastaruosius metus ženkliai išaugo sportinės avalynės ir draugiškos gamtai avalynės populiarumas. Tai lėmė milžiniškos odos, klijų, plastiko ir gumos išeikvojimas, ekologiško gyvenimo propagavimas. Žmonių sveikatingumo tendencijos didina sportinės avalynės pirkimą, sportiniai bateliai užkariauja pasaulį ir žmonių širdis, vis daugiau žmonių renkasi sportinio tipo batelius, ypač ši tendencija pastebima moterų tarpe.

Geografiniu požiūriu, Šiaurės Amerika yra pirmaujanti pajamų įnašo į pasaulinę avalynės rinką, atžvilgiu. Didelis prekybos kanalų skaičius ir didėjanti interneto mažmeninės prekybos svarba skatina šios regioninės rinkos plėtrą. Š. Amerikoje kaip ir Azijos valstybėse vyrauja masinė fabrikinė gamyba, kai tuo tarpu Europoje, labiau specializuota.
Sparčiausiai auganti rinka – Azija, dėl ten stiprėjančios aukštosios mados tendencijų, augančių pajamų vidutinėje klasėje bei didėjančios išleidžiamos sumos drabužiams ir aksesuarams. Europos rinka išlieka stabili. Du trečdaliai visos Europos sąjungos avalynės gamybos koncentruojasi trijose šalyse: Italijoje, Ispanijoje ir Portugalijoje. Italija yra atsakinga už maždaug 50% avalynės gamybos Europoje.
Europos avalynės pramonę sudaro daug mažų įmonių įsikūrusių regionuose. Remiantis Europos sąjungos duomenimis daugelis Europos bendrovių perėjo prie siauresnių segmentų ir nišų, tokių kaip aukštos klasės avalynė, vaikiški batai bei specialios paskirties avalynė. Dėl savo kokybės, dizaino ir stiliaus Europos avalynės produktai yra labai populiarūs tiek Europos sąjungoje, tiek pasaulio rinkose.

PASAULIO AVALYNĖS INDUSTRIJOS STATISTIKA

  • Pasaulinė avalynės metinė įplaukų suma 2015 m. įvertinta 52,2 mlrd. svarų sterlingų (NSRA, 2016 m.)
  • Pasaulinė avalynės rinka 2020 m. turėtų siekti 371,8 mlrd. JAV dolerių (GIA, 2015 m.)
  • Bendra pasaulinė avalynės gamyba 2015 m. įvertinta 23 mlrd. batų porų (APICCAPS, 2015 m.)
  • Neabejotinas lyderis pasaulio avalynės gamyboje 2015 m. yra Kinija, pagaminusi 12,600 milijonų porų batų (statistika, 2016 m.)
  • 6 iš 10 batų pasaulyje yra gaminami Kinijoje (cbi.eu, 2015 m.)

chine shoes.jpg

Kinijos avalynės fabrikas

EUROPOS SĄJUNGOS AVALYNĖS INDUSTRIJOS STATISTIKA

  • ES avalynės gamyba 2014 m. siekė 17,4 mlrd. eurų, palyginti su 14,1 mlrd. Eurų 2010 m. (Cbi.eu, 2015 m.)
  • Pagrindiniai avalynės gamintojai Europoje – Italija, pagaminanti 50% batų visoje Europos sąjungoje. Kiti svarbiausi ES avalynės gamintojai yra Ispanija (12%), Portugalija (12%) ir Rumunija (8,2%) (2015 m. – cbi.eu)
  • ES avalynės vartojimas 2014 m. siekė 23,5 mlrd. EUR (cbi.eu, 2015 m.)
  • 52% parduotos avalynės Europos sąjungoje, buvo pagaminta iš odos (cbi.eu, 2015 m.)
  • Didžiausia ES avalynės rinka – Vokietija. Ji pagrindinė importuotoja, kurios importo dalis sudarė 19%, Prancūzijos – 14%, JK 13% IR Italijos – 12% (cbi.eu, 2015 m.)
  • ES vidaus prekyba avalyne 2014 m. – Italija buvo pagrindinė avalynės eksportuotoja ES (cbi.eu, 2015 m.).
  • ES avalynės eksportas į ES nepriklausančias šalis 2014 m. JAV buvo pagrindinis ES avalynės importuotojas (1,4 mln. EUR), po kurio Šveicarija (1,2 mln. EUR) ir Rusija 1,1 mln. EUR (cbi.eu, 2015 m.)

italy shoes

Italijos avalynės fabrikas

JAV AVALYNĖS INDUSTRIJOS STATISTIKA

  • Metinės JAV vartotojų avalynės išlaidos – 29,8 mlrd. JAV dolerių (NSRA, 2016 m.)
  • „U.S Footwear“ vartojimo išlaidos 2015 m. padidėjo 2,1% (įskaitant infliaciją (fbicgroup, 2016 m.)
  • Didžiausia sportinių batų gamintoja JAV 2015 m. – „Nike Inc.“ ir jos patentuota prekė, Jordan sudaro 62 proc. sportinių batų, parduodamų JAV (2015 m. – WSJ).

shoe usa company

Istorinė avalynės gamykla ir JAV gaminta avalynė


Faktai apie batų rinką ir jos tendencijas pasaulyje

Avalynės pardavimai pagal lytį:

Sportiniai bateliai
Moterys 41%
Vyrai 44%
Basutės
Moterys 41%
Vyrai 19%
Kasdienė avalynė
Moterys 40%
Vyrai 34%
Šventinė avalynė
Moterys 32%
Vyrai 23%
Šlepetės
Moterys 22%
Vyrai 15%
Žieminė avalynė
Moterys 16%
Vyrai 11%

Kodėl žmonės perka avalynę?
…nes nori pakeisti susidėvėjusius batus 60%
…nes batams buvo taikoma nuolaida 41%
…nes nori atnaujinti savo garderobą 30%
…nes nusipirko impulsyviai 26%
…nes eina į šventę 24%
…nes keičiasi metų laikas 22%
…nes nori prisiderinti prie savo naujos aprangos 21%
…nes keliauja atostogauti 20%

Ar žinojote, kad?
300 mln. vaikų ir 1.5 mln. suaugusiųjų neturi jokios avalynės
Moteriškos basutės yra labiausiai perkamas batų modelis pasaulyje
Net 70% vyrų 2016 m. įsigijo sportinius batelius

Daugiausiai porų batų pasaulyje turi

6tūkst. Rašytoja Danielle Steel
3,4 tūkst. Imelda Marcos
3 tūkst. Celine Dion

Brangiausi pasaulio bateliai
3mln. Harry Winston’s rubininės šlepetės
3mln. 
Rita Hayworth aukštakulniai
2mln. Pelenės bateliai

shooes $

Brangiausi bateliai pasaulyje

Ir pabaigai…Niekada nepamirškite, kad Pelenė yra įrodymas, kad nauja pora batų gali pakeisti gyvenimą!
Kviečiame apsilankyti itališko ir ispaniško dizaino avalynės salonuose DOLITA
 DOLITASHOES.COM

Moteriška avalynė | Vyriška avalynė

SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Eko-oda | Šiuolaikinis požiūris į odą 
Made in Italy