MOTERIŠKI BATELIAI ĮKVĖPTI VYRIŠKOS MADOS

Šiandien tikriausiai neatkreiptumėte dėmesio į moterį apsiavusią vyriško tipo brogais, dėvinčią klasikinio kirpimo švarkelį su užrišta varlyte po kaklu, bet anksčiau tokiu įvaizdžiu ramiai gatve tikrai nepraeitumėte. Tiesą sakant dar XIX a. pab. – XX a. pr. tokia mada tikrai šokiruotų, nes aprangos etiketo taisyklės moterims buvo itin griežtos. Tuo metu moterys dar dėvėjo ilgas sukneles, sunkius ir nepatogius pasijonius ir ypač tvirtai suveržtus korsetus. Avalynė buvo siaura ir apgaubianti pėdą, plonas ir elegantiškas padas ir kulniukas, be kuriuo buvo neįsivaizduojama moteriška avalynė. Ir kas galėjo patikėti, kad vieną dieną moteris savo smulkią pėdutę galės įkišti į grubaus pado, storos odos militaristinius batus?

Vyriškos mados invazija į moters spintą buvo ilgas procesas, kuriam didelę įtaką darė politinė ir ekonominė situacija pasaulyje. Visuomeninis judėjimas už lygias moterų teises, nauji išradimai bei karai pakeitę gyvenimo būdą ir moters įvaizdį šeimoje bei visuomenėje.

Pirmieji pokyčių požymiai moteriškame garderobe įvyko 1850-aisiais, kuomet garsi moterų teisių aktyvistė Amelia Bloomer pasisakė prieš nepatogius ir moterį varžančius drabužius. Skatindama atsisakyti ankštų korsetų ir ypač sunkių moteriškų apatinių sijonų ji pradėjo itin plačių šortų madą, žemiau kelių esantys šortai atrodė lyg sijonas, tačiau nebedengė moters pėdų, o tai neabejotinai darė įtaką avalynės madai, tiesa, procesas buvo kur kas lėtesnis. Inspiruota tradicinės turkiškos suknelės Amelia šortai buvo pavadinti Bloomer šortais ir tapo savotišku judėjimo už moterų teises simboliu, tuometinės pirmosios feministės – Susan B Anthony ir Elizabeth Cady Stanton, buvo pirmosios moterys drąsiai dėvėjusios tokią aprangą.

Bloomer short.pngBloomer šortai moterims

Didžiausias lūžis moteriškame garderobe – pirmojo pasaulinio karo metai, kuomet vyrams išvykus į karą, moterys ne tik perėmė visus namų ūkio darbus, tačiau ir pradėjo dirbti. Pūstas ir sunkias sukneles lygi žemės keitė tiesaus kirpimo sijonai, mada tapo paprastesnė ir įgavo vyriško stiliaus bruožų. Moterys rimčiau pažvelgė į savo garderobą, kuris turėjo būti paprastesnis ir nevaržantis judesių, kad dirbti būtų patogu ir saugu. Avalynės kulnas mažėjo, įprasti tapo raišteliai, noselė bukėjo, o batų forma tapo grubesnė.

Viena įtakingiausių stiliaus įkonų, pakeitusių moteriškos mados istoriją – Gabrielle Bonheur Chanel.  Dizainerė, kuri supaprastino moterišką stilių ir sumažino atotrūkį tarp lyčių garderobo. Maištingai atmetusi tuo metu vyravusį moterišką stilių, ji pradėjo kurti dvilytę madą. Griežtos formos ir vyriškas siluetas, elegantiški kostiumėliai, tvido švarkeliai ir kelnės, kurios tarpukaryje buvo dėvimos tik dirbant fabrikuose ar atliekant kitus sunkius darbus. Tačiau būtent ji kelnes pavertė mados reikalu ir greitu metu, kelnes pradėjo dėvėti visos stiliaus divos ir ikonos, tokios kaip: Marlene Dietrich, Audrey Hepburn bei Katharine Hepburn.

Untitled-3.jpg

Dizainerė Gabrielle Bonheur Chanel pirmoji pradėjusi kurti dvilytę madą

1939 m. mados žurnale Vogue buvo paskelbta garsi iliustracija, kurioje vaizduojama moteris avinti ilgas laisvas kelnes. Iliustracijoje buvo nurodytas redaktoriaus komentaras apie naują moterišką madą – kelnes, kurios neabejotinai inspiruotos vyriškos mados, tačiau pritaikytos moterims pagal poreikį, spalvas ir medžiagas, kurių jos nori. Tiesa, svarbu paminėti, kad straipsnyje buvo aprašytas etiketas kada kelnes galima avėti ir kaip jos turi atrodyti. Viena geležinė taisyklė teigė, kad kelnių sukirpimas turi būti toks, kad neatrodytų per daug vyriškai ir būtų kuo panašesnis į moterišką stilių, vengiant vyriško kirpimo. Taigi, moterys galėjo dėvėti tai ką nori kol tai atitiko Stepfordo namų šeimininkių stilių bei buvo gražu jų vyrams. Stepfordo moterys – tai pokario namų šeimininkės, ryškia apranga, pabrėžiančia jų figūras. Šios moterys, šiukštu, neavėjo vyriško tipo batelių, pirmumą jos teikė aukštakulniams. Tačiau Londone, grupė moterų pasivadinusių Teddy Girls atmetė šį moteriškumą ir rinkosi vyriško tipo drabužius bei lygiapadžius batelius. Stepfordo moterų era truko labai trumpai. Daugėjant dirbančių moterų skaičiui, 60-aisiais, 70-aisiais pasaulyje buvo priimti įstatymai sulyginę darbo teises ir atlyginimą, tad lyčių skirtumas sumažėjo, o vyriško tipo kostiumai įsigalėjo moters stiliuje ir nebebuvo laikoma maištingu politiniu pareiškimu. Tai laisvos ir nepriklausomos moters laikotarpis ir pabaiga griežtų bei įpareigojančių etiketo normų.

woman fashion.pngMoteriška kelnių mada

Untitled-3 copy

Halmanera modelis ir skandaligas Vogue viršelis

Na,  o šį sezoną itin ryškiai dominuoja grubūs auliukiniai, militaristinio tipo kerzai bei oksfordo tipo bateliai. Masyvumas formoje iškeliamas į pirmąsias pozicijas, žaidžiama su proporcijomis ir tekstūromis, kurios vizualiai grubiam ir vyriškam stiliui suteikia elegantiškumo ir moteriškumo. Tokio tipo avalynė dominuoja: ,,Fru.it”, ,,Laura Bellariva”, ,,Moma”, ,,O.X.S”, ,,Vic Matie”, ,,Halmanera”, ,,Premiata”, ,,Fiori Francesi” modeliuose.

,,Vic Matie” kolekcijoje dominuoja masyvus ir storas padas, skirtingos tekstūros ir detalės puikus derinys prie vyriško tipo kelnių ar storo vilnonio švarko. Elegantiškesni modeliai smailianosiai, su ponio kailiu.

Vic MatieVic Matie modeliai

Vic Matie 2Vic Matie modeliai

Uddddntitled-3 copy.jpg

Vic Matie modeliai

,,Pomme D’Or” ir ,,Fruit” avalynės tekstūrų pasirinkimas šį sezoną be galo platus. Lakuota oda, veliūras, suskilinėjusi oda ir itin minkšta veršiuko oda, kurie naudojama net pirštinėms siūti. Gumos padas sukuria masyvias formos, o tamsūs atspalviai nepalieka abejingų – tai tvirtos ir ambicingos moters avalynė.

PommePomme D’Or modeliai

fruit 3Fru.it modeliai

fruit1Fru.it modeliai

FRUIT 2Fru.it modeliai

Ar tai būtų oksfordo tipo bateliai ar  suvarstomi bateliai iki kauliuko, odos tekstūra ir detalės suteikia moteriško šarmo. Bet kokia proga, bet kokia situacija tokia avalynė sukurs teisingą jūsų įvaizdį.

HalmaneraHalmanera modelis

Fiori ir LauraFiori Francesi ir Laura Bellariva modeliai

Laura BLaura Bellariva modeliai

MomaMoma modeliai

oxsO.X.S. modeliai

Ilgus šimtmečius moterį varžiusią aprangą ir avalynę pakeitė patogi mada. Mada, kuri nesuvaržo, išlaisvina ir pabrėžia asmenybę. Laisva ir nepriklausoma. Moteriškai vyriška tendencija. Ji ne tik pasižymi patogumu, bet ilgą laiką nesitraukia iš must have, trendlist sąrašų, moteriai suteikdama savitos elegancijos, veržlumo ir laisvės pojūčio. Tokia avalynė idealiai tinka pačioms įvairiausioms progoms, ji lengvai priderinama ir neabejotinai pabrėžia jūsų stilių.

Moteriška avalynė | Vyriška avalynė

SUSIJĘ STRAIPSNIAI:
Kitokia PRADŽIA: 18′-19′ RUDUO/ŽIEMA
Batų žodynėlis
Kaip apsiperkant internetu teisingai išsirinkti batų dydį?