MADA po sportbačio padu!

Vienas įdomiausių reiškinių, vykstančių madoje, yra nuolatinės naujų formų paieškos, senų tradicijų pritaikymas šiems laikams ir netikėti atradimai. Tai, galima sakyti, madą pastaruoju metu perkėlė ant bėgimo takelių. Dėl to nieko nebestebina, kai prie kostiumo derinami sportiniai bateliai, o Paryžiuje aukštosios mados pristatymo metu dizaineriai manekenes ant podiumo išleidžia avinčias sportiniu apavu. Net dizaineris Karlas Lagerfeldas yra pasakęs: Couture bėgimas – gan elegantiška idėja, ar ne?“

Untitled-4
MyGrey ir Premiata
Untitled-4 copy.jpg
Y-3 ir Premiata

Sportiniai bateliai, pirmą kartą pasirodę 1916 m., turi labai savitą istoriją. Per visą šį laikotarpį keitėsi ne tik jų forma ar paskirtis, bet ir kultūrinė reikšmė: apie juos buvo kuriamos dainos, statomi filmai ir įsigalėjo tikra sportinių batelių manija! Šiandien sportinio batelio sąvoka pakitusi, ypač kai novatoriški dizaino sprendimai sportinio tipo batelį pavertė bene meno kūriniu. Bendri projektai su muzikos atlikėjais, sportininkais, mados, kultūros atstovais, aktoriais darė įtaką tiek mados tendencijoms, tiek pardavimams ir batelių populiarumui visame pasaulyje.

kedas copy
Sportiniai bateliai, pirmą kartą pasirodę 1916 m.

Kas sezoną naujai pateikiama sportinio batelio forma tarsi priverčia susimąstyti, kaip pirmojo sportinio batelio kūrėjai dabar reaguotų į mados bei visuomenės pokyčius. Oda derinama su tvidu, vietoje raištelių atsiranda užtrauktukai, klasikinė lygi oda derinama su blizgia ir marga, naudojamas net ponio ar veršiuko kailis, lakuota oda derinama su liureksiniu ar lininiu audiniais. Padas margintas raštais, kuriuose neretai atsispindi ir prekių ženklų kredo. Kai kurie, rodos, inspiruoti eklektiško interjero, kiti – tarsi marginti grafičiais.

Untitled-4 copy 3.jpg
Premiata
Untitled-4 copy 4.jpg
Laura Bellariva ir Premiata

Netradicinis dizainas ir italų filosofija bei preciziškumas atsispindi „Premiata” prekių ženklo sportinėje linijoje. Dizaineriai savo klientams pasiūlė sportinius 
batelius su dviguba platforma, ir, beje, šis dizaino sprendimas gavo patentą. Nuo klasikinių vienspalvių iki blizgių, puoštų tvidu, liureksu, matinėmis ir metalo spindesiu žėrinčiomis spalvomis – „Premiata“ prekių ženklo dizaineris savo drąsiais sprendimais sportinę avalynę pavertė beveik aukštosios mados elementais, kuriie derinamas tiek prie vakarinės, tiek prie kasdieninės aprangos.

Untitled-4 copy 5.jpg
RBRSL ir Y-3

,,RBRSL” dizaineriai inspiruoti urbanistinio gyvenimo būdo. Techninis nailonas derinamas su epoksido guma. ,,MyGrey” skambiai sužaidė netikėtomis detalių variacijomis. „Attimonelli’s” prekių ženklo dizaineris kūrybingai pasinėrė į eklektikos pasaulį. Genialūs meniniai sprendimai, kuriuose bandoma derinti tai, kas iš pirmo žvilgsnio nesiderina tarpusavyje: didelė spalvų ir raštų paletė, skirtingas medžiagiškumas ir odos faktūros, įvairi avalynės furnitūra ir naujos formos. „Y-3” dizaineris Yohji Yamamoto liko ištikimas Japonų kultūrai ir menui, o ,,McQ“ dizainerė Sarah Burton sukūrė tikrą techno-couture vyrams, o moterims pasiūlė ikona tapusias formas ir kregždutės motyvus. ,,Voile Blanche” daug dėmesio skyrė pirmam efektui: skirtingi raštai, skirtingos medžiagos, skirtingi dekoro elementai. ,,Fru.it“ duoklę atitdavė 90-ųjų stilistikai, o ,,Laura Bellariva“ pankuoja itališku roko ritmu.

sneak.jpg
Premiata ir Attimonelli’s
Untitled-4 copy 6.jpg
Laura Bellariva ir Premiata
90.jpg
Fru.it
sneakers men.jpg
McQ ir Premiata

Galima prieštarauti tiems, kurie sako, kad sportinis batelis telieka kasdienišku arba sportišku. Vis dažniau lentynose klasikinius sportinius baltus keičia nusagstyti kristalais ar kitais puošybos elementais. Avalynė tampa tikru meno kūriniu, kuriuo galima ne tik grožėtis, bet ir avint džiaugtis.

Daugiau sportinių batelių: moterims ir vyrams.