Nieko nėra madoje geriau už NAUJĄ KOLEKCIJĄ. Madoje kiekvieną sezoną egzistuoja viena ryški tema – mados tendencijos, kurios reikalauja ypatingo, beveik matematinio tikslumo, preciziško informacijos sudėliojimo ir didelio komandos darbo. Atrenkant svarbiausias sezono kryptis bei bandant pastebėti detales avalynės madoje, darbo stalą puošia aprašinėti popieriai su avalynės namų ir dizainerių pavardėmis, kilusių minčių eskizai, sezono spalvų paletė bei nesibaigiantys pastebėjimai. Tačiau galbūt į tendencijas galima pažvelgti šiek tiek kitu kampu? Pateikti jas naujame kontekste ir atrinkti tik tas, kurios labiausia tinka ir ko nori mūsų klientas? Būtent tai padarėme pateikdami jums ryškiausias avalynės tendencijas pagal DOLITĄ. Taigi, šįkart – naujas žvilgsnis į avalynės tendencijas, kuris asmeniškesnis, šiltesnis, individualus, subjektyvus ir dėl to įdomus.
Tad nepasiklysti tendencijų margumyne DOLITA padės Jums apžvelgdama pagrindinius pavasario/vasaros 2020 sezono tendencijų akcentus ir apžvelgsime NAUJIENAS DOLITOJE: ,,BANU“ – įspūdingi ir ryškūs, sukurti naudojant 3D spausdintuvą, ,,Anna Baiguera“ – išskirtinis odos minkštumas, ilgaamžės siuvimo tradicijos ir avalynės konstrukcijos, ,,D.MILANO“ – progresyvūs, drąsūs, ryškūs ir itin moteriški, ,,O’Keeffe“ – avalynė su patentuota ,,Goodyear“ konstrukcija ir itališka meistryste, ,,P448″ – eklektiški sportinio tipo bateliai jai ir jam ir dizainerio Mattia Capezzanio kurti išskirtiniai modeliai, tęsiant šeimos tradicijas.
MADOS TENDENCIJOS:
– MĖLYNA SPALVA;
– PERŠVIEČIAMUMAS;
– PATOGUMO ESTETIKA – ĮSISPIRIAMI BATELIAI;
– SPORTINIAI BATELIAI ĮVAIRIEMS GYVENIMO ATVEJAMS;
– MINIMALIZMAS PAGAL ITALUS;
– TINKLAS;
– GYVATĖS ODOS RAŠTAI.
MĖLYNA SPALVA
Kaip ir kasmet ,,Pantone” spalvų institutas, dar neprasidėjus 2020 paskelbia ateinančių metų spalvą. Šiemet ji – mėlyna. Tačiau mada neapsiriboja vienu tonu, tad čia vyrauja: neoplasticizmo atstovo Pieto Modriano gili mėlyna ir Le Corbusiero dangaus mėlyna, Kalifornijos dangaus mėlyna, Liubovės Popovos avangardinė mėlyna, denimo blukinta melsva ar net rokenrolo karaliaus Elvio Preslio zomšinė mėlyna. Šimtai atspalvių, kuriuos sukuria net tik mėlynai dažyta oda, bet ir dekoratyvios detalės, epoksido derva ar avalynėje vis dažniau naudojama tekstilė.

Odos raštai ir detalės sukuria optines iliuzijas. Dekoratyvumas ir forma – tai neatsiejami italų dizainerių kūrybos aspektai. Beje, pirmieji ,,Adidas” kompanijos bateliai buvo mėlyni, tad nenuostabu, kad mėlyna jų kolekcijose dažna.



Tokie prekių ženklai kaip ,,Strategia”, ,,Ink”, ,,Moma” bei DOLITA naujiena dizainerio Mattia Capezzanio kurti modeliai papuošti išskirtinėmis mėlynai dažytomis odomis. Čia dominuoja pintos, lazeriu karpytos, presuotos odos, taip suteikiant batui išskirtinio puošnumo. Tokios odos itin kokybiškai išdirbamos, dažomos aukščiausios kokybės dažais Italijoje.


Japonų dizaineriams Mr. Keisuke Ota ir Mr. Yang Chao, kuriantiems ,,Flower Mountain” sportinio tipo batelius, mėlyna spalva neatsiejama kūryboje. O japonų kultūroje mėlyna simbolizuoja laimę. Jų kuriamose kolekcijose mėlyna tarsi blukinta drobė, primenanti mėlyną dangų. Ryškios detalės – tai užuomina į alpinizmo inventorių, mat ,,Flower Mountain” kolaboruoja su alpinistų kompanija, kuriančia batus.

Dar viena NAUJIENA DOLITOJE – ,,BANU”. Čia dėmesys formai, kuri išgaunama 3D spausdintuvu! Futurizmas ir dizainas jungiasi išskirtiniuose jų modeliuose. ,,BANU” kolekcijoje dažna mėlyna: nuo tinklinio audinio iki epoksido dervos. Tai tikri meno kūriniai!


,,Premiata”, ,,Greymer”, ,,Halmanera”, ,,Ixos”, ,,Fru.it”, ,,Y-3” ir daugelyje kitų modelių mėlyna spalva – esminis avalynės akcentas, taip sukuriant ,,WOW“ ispūdį. ,,Ixos” mėlyna – tarsi erdvėlaivis, o ,,Halmanera” – tarsi kubistinis paveikslas. Menas ir mada užmezgė dialogą. Junkitės į pokalbį ir Jūs.






PERŠVIEČIAMUMAS
Ši tendencija amžių amžiais kurstė pasipiktinimą visuomenėje, protestus, provokavo skaitytojus, provokavo mados sekėjus. Bet ar ne toks tas mados tikslas, kad apie sukurtą mados objektą visi kalbėtų, rašytų ir galiausiai jo norėtų? Būtent!


Peršviečiamumas kaip ir dekoratyvumas, turi būti su saiku, subtiliai panaudotas ir ne per daug permatomas. Senovės Egipte nuogumo kultas buvo milžiniškas. Kuo labiau peršviečiamas drabužis, tuo jis – brangesnis. Mat verpti kupranugario vilną mokėjo dauguma, o sukurti trapų ir perregimą audinį – meistrystė.
Praėjus tūkstančiams metų peršviečiamumas įgavo kitą reikšmę, tiek socialiniame gyvenime, tiek madoje. Kosmoso amžius, novatoriškos idėjos, technologijos į mados istoriją įnešė PVC, tinklinį sportinį audinį (ang. ,,mesh fabric”) ir perforuotas odas.


,,Premiata” šį sezoną žaidžia su iškirstos odos detalėmis ir perforuota oda, o ,,Laura Bellariva” su PVC (sagtys ir inkrustuota skaidraus plastiko dalis kulne).

Peršviečiamumo konceptą, naudojant tinklinį audinį, ryškiai atspindi: ,,GreyMer”, ,,Vic Matie”, ,,RBRSL”, ,,McQ” kolekcijos.


Dar vienas, gana futuristinis pareiškimas – tai ,,RBRSL”, ,,Ixos”, ,,Malloni“ ir ,,Vic Matie” kolekcijos, kur dominuoja perregimo epoksido ir gumos padai.











PATOGUMO ESTETIKA – ĮSISPIRIAMI BATELIAI
Kas svarbiausia įsispiriamiems bateliams? Atsakymas gana paprastas, bet esminis: konstrukcija, oda ir padas!



Besiūlė, voką primenanti ,,Sacchetto“ konstrukcija – dominuojanti ,,Pomme D‘Or“ ir DOLITA naujame prekių ženkle iš Italijos – ,,Anna Baiguera“. „Sacchetto” išvertus iš italų kalbos reiškia ,,mažas maišelis”. Šis siuvimo būdas reikalauja didelio kruopštumo, žinių ir tikslumo. Kiekvienas odos gabalas kerpamas tik rankomis. Tada iš odos pasiuvamas odinis maišelis, kuris išverčiamas į kitą pusę ir rankomis susiuvamas kartu su bato padu. Beveik besiūlė konstrukcija batui suteikia minkštumo, lankstumo ir lengvumo, o avint tokią avalynę garantuojamas patogumas.




Taip pat atkreipkite dėmesį į siūles: ,,Premiata“, ,,Pantanetti“ ir DOLITA naujienoje vyrams ,,Rare“ bei „O‘Keefee“ – jos dvigubos, taip suteikiant batui atsparumą drėgmei, tačiau tai nereiškia, kad batas kietesnis, o atvirkščiai, padui lenkiantis siūlės tampa tarsi pastate ,,pagalbiniai strypai“.

Tarsi antra oda. Būtent tokios odos, kurios itin minkštos, tvarios, lanksčios, primenančios pirštinių odas, naudojamos siuvant įsispiriamus batelius. DOLITA komanda, atrinkdama kolekcijas, fokusuojasi aukščiausios kokybės standartuose. Ilgametės patirtys, siuvimo technologijos, odos išdirbimas – itin svarbu atrenkant kolekcijas.




SPORTINIAI BATELIAI ĮVAIRIEMS GYVENIMO ATVEJAMS
Kai sezonui prasidėjus klientai klausia: ,,Ar kitą sezoną bus madingi masyvūs, ryškūs ir neoniniai, minimalistiniai ir dekoruoti bateliai?“, mes atsakome: ,,TAIP, o šiemet jie ne tik tokie, bet kartu ir eklektiški“. Mat čia dominuoja ne tik spalvų žaismas, bet ir skirtingos tematikos: romantiška plius futuristiška, minimalistiška plius manieringa, ramu plius chaotiška. Sportiniai bateliai – visiems gyvenimo atvejams!




Šį sezoną sportinio tipo bateliai – itin ryškūs ir margi. Tokie prekių ženklai, kaip ,,Premiata“, ,,Laura Bellariva“, ,,Fru.it“ ar ,,Voile Blanche“ į kolekcijas įnešė ne tik naujas spalvas, bet ir padų, kurpalių formas.






,,McQ“ iš esmės pakeitė savo neogotikinę nuotaiką, tad šį sezoną jų sportinio tipo bateliai itin ekscentriški.

,,Vic Matie“ žaidžia su neono detalėmis, o ,,Flower Mountain“ su spalva ir grafiniais elementais.


Beje, ,,Flower Mountain“ šioje kolekcijoje pristato ir išskirtinį modelį ,,Flower Mountain x Bruce Lee Club“, dedikuotą Bruce Lee atminimui. Tai – gimęs kovos menų ekspertas ir kino aktorius, viena charizmatiškiausių XX a. kovos menų figūrų. Bruce Lee ne tik išpopuliarino kovos menus kino ekrane, bet ir sukūrė savo stilių Jeet Kune Do.

„P448” – tai dar viena ,,Made in Italy” NAUJIENA! „P448“ – tai kūrybinis projektas, gimęs iš dizainerių kūrybingumo ir italų meistrystės. „P448“ bateliai JAI ir JAM – tai šiuolaikinio gyvenimo būdo, gatvės tendencijų ir originalių idėjų sintezė: puikus sportinės aprangos ir mados derinys. Išreikšk save itališkai!







MINIMALIZMAS PAGAL ITALUS
Kitoks minimalizmo charakteris išryškėja pavasario/vasaros 2020 kolekcijose. Kodėl būtent ši tendencija šį sezoną tokia reikšminga madai? O kodėl į dizainerių kolekcijas tarsi viesulas įsiveržė Japonijos ir Švedijos minimalizmo kultūra? Arba netikėtai atgimė pats minimalizmas? 2020-ųjų pavasario-vasaros sezoną galima vadinti savotišku mados Renesansu, tad neskirti jam pakankamai dėmesio būtų nuodėmė.






Būtų klaidinga teigti, kad tik balta spalva laikoma minimalizmo, kuklumo, asketiškumo simboliu. Spalva turi milžinišką įtaką formai. Panašiai kaip ir K. Malevičiaus paveiksle „Juodas kvadratas” – nereikia ieškoti paslėptos prasmės, nėra ir teisingo būdo į jį žiūrėti – kiekvienas klientas vienos spalvos bate gali matyti tai, ką nori.






Italai dirba ,,atmetimo principu“, atsisako, kas nereikalinga. Pati spalva sukuria formą, tad užtenka suraukti odos detalę, kad batas įgautų kitą formą ir nuotaiką.






TINKLAS
Pynimas, raizgymas, tinklas ir tinklelis… Visa tai madoje prasidėjo dar 5500 m. pr. m. e. Senovės Egipte. Pirmieji pynimo – tinklelio motyvai buvo iš papiruso, iš kurio buvo daromi sandalai. Vėliau Senovės Ispanijoje pradėta naudoti džiuto virvę ir rafiją. Tai itin kruopštus, didelės meistrystės reikalaujantis amatas. Pintų raštų senovės civilizacijose buvo gausu: nuo vikingų iki Kinijos.


XI a. tinklas – tai iš nailono siūlų pintas audinys, tinklinis sportinis ar perforuotos odos. Beje, tokie mados namai kaip ,,Premiata” pintą odą savo kolekcijose naudoja iki šiol. Tai ne tik atspindi ,,Made in Italy” filosofiją, bet ir pabrėžia, kokia didelė vertybė šių dienų pasaulyje yra amatai.
XI a. tinklas – tai iš nailono siūlų pintas audinys, tinklinis sportinis ar performuotos odos. Beje, tokie mados namai kaip ,,Premiata” pintą odą savo kolekcijose naudoja iki šiol. Tai ne tik atspindi ,,Made in Italy” filosofiją, bet ir pabrėžia, kokia didelė vertybė šių dienų pasaulyje yra amatai.


Nors tinklinio audinio istorija nėra sena, jis šių dienų mados kontekste tapo neatsiejama medžiaga. Jos atsiradimas industrijoje datuojamas 1888 m. Kai vieno britų malūno savininkas Lewisas Haslamas išvyko su savo teta į išvyką ir pastebėjo, kad jos pirštinėse yra keletas skylių, jam kilo idėja. L. Haslamas sukūrė originalią „Aertex“ tinklelio medžiagą, kuri buvo paženklinta kaip higieniška ir pralaidi orui, nepaisant temperatūros pokyčių. Iš pradžių iš tokio tinklelio pradėjo gaminti vyriškus marškinius ir apatinius drabužius. Devintajame dešimtmetyje „Adidas“ pradėjo naudoti „Aertex“ audinius savo sportinei aprangai. Tinklo akių populiarumas ir toliau augo: garsenybės vilkėjo tinklines liemenes, vilkėjo sukneles ir visą tai ryškiai nuspalvino MTV kanalą.
Šiandien tokio tinklelio motyvas dažnas avalynės kolekcijose: ,,Premiata”, ,,Fru.it”, ,,Ixos”, ,,Vic Matie” ir kitose.


Prie tinklo tendencijos taip pat priskiriamos pintos, perforuota ar lazeriu karpytos odos. Tokios dominuoja ,,Fru.it”, ,,Halmanera”, ,,Premiata”, ,,Strategia” ir kitose.






Viena ryškiausių tendencijų – iš virvelių pinta bato dalis! Ji jau spėjo užkariauti socialinių žvaigždžių Instagramą, madingiausių žurnalų fotosesijas ir, žinoma, DOLITA lentynas!





GYVATĖS ODOS RAŠTAI
Seniau, norint išgauti tam tikro rašto odą, reikėjo ją apdirbti rankomis: dažyti, tonuoti, vėliau rankomis daryti įspaudus ar tiesiog išskutinėti odą. Odos pramonei sparčiai žengiant į priekį, išgauti norimą raštą, faktūrą ar spalvą ant odos tapo gana paprasta, tačiau išgauti tokį efektą, kad oda savo spalva ir faktūra iš tiesų primintų gyvatės ar roplio odą, deja, gali ne kiekvienas fabrikas, bet italai bei ispanai tai padaryti gali ir tai aiškiai matoma jų kolekcijose.

Norint, kad ant siuvamos avalynės gražiai išsidėliotų odos raštas ir perėjimai, kiekvienas odos gabalas prieš pradedant juos siūti, dažomas ir presuojamas atskirai. Rankomis arba specialiomis mašinomis natūrali oda nudažoma, tada presuojama, vėliau padengiama specialiomis dažą fiksuojančiomis priemonėmis. Galiausia pasiūtas avalynės modelis dedamas į specialią dažymo mašiną, taip suteikiant odai išskirtinį, sendintą efektą.
Mados chaosas ir eklektika dominuoja tiek klasikiniuose, tiek sportinio tipo modeliuose. Šį sezoną itin ryškiai!








Naujiena DOLITOJE – ,,D.MILANO“. Tai dviejų brolių Pasqualio ir Giovanni Della Pia įkurta įmonė. ,,D.MILANO“ bateliai – itin moteriški, dvelkiantys retro disco ritmu su avangardiniu prieskoniu.



Itin madingi gyvatės odos raštai. Beje, kalbant apie juos, tai – nesenstanti klasika, tik šį sezoną dizaineriai žaidžia su spalvomis, taip suteikiant batams kitokias optines formas ir spalvas.








Mada pati kaip sąvoka yra neįtikėtinai plati, bet pagrindinė jos mintis ir funkcija yra užčiuopti kažką, kas reiškia dabarties laiką ir rėkte rėkia „norėkite to dabar!“. O taip gimsta stilingos gyvensenos gidai, mados ikonos socialiniuose tinkluose, ir, svarbiausia, kiekvieną sezoną parengiami mados tendencijų sąrašai. Tačiau pastaruoju metu mados istorikai, kritikai bei apžvalgininkai susiduria su opia problema – ar interneto ir informacinio pertekliaus amžiuje dar galima išskirti vieningą mados kryptį, kai naujos tendencijos socialiniuose tinkluose gimsta bene kiekvieną dieną?
Čia svarbiausias uždavinys mados namams ir asortimentą bei kolekcijas formuojančioms kompanijoms – kaip išlikti kitokiems, savitiems, suformuoti ne tik pasaulines, bet ir savitas, individualias kolekcijas bei tendencijas. DOLITA nuo pat 1993 metų formuoja individualumo ir savitumo kupinas kolekcijas. Dėmesys dizainui, kokybei ir detalėms buvo, yra ir bus kertiniai akmenys, formuojantys DOLITA kolekcijas.
Svarbi mums tampa ne tik tendencija, bet ir individualus skonis, kuriam sąlygas sukuria atrinktos italų ir ispanų dizainerių kurtos kolekcijos, kurias galime atsirinkti pagal stilistiką, dizainą, ženklo filosofiją ar istoriją. Didžiausia vertybe tampa išskirtinumas.
„Tokia mada, kokią žinome dabar, miršta“, – vieno interviu metu teigė mados istorikė Li Edelkoort. Tiesos yra, tačiau liūdėti dėl to nereikia. Atvirkščiai, mada persikelia į kitą dimensiją. Palaipsniui mažėja greitosios mados bumas, o grįžta pagarba išskirtinumui ir meistrystei. Vertybėms, kurias galima drąsiai ženklinti ,,Made in Italy” ir ,,Made in Spain” įspaudais. Tai tarsi magiškas realizmas, kuomet šimtametės avalynės siuvimo tradicijos persikelia į ateities pasaulį.
DOLITOJE – išskirtinės kolekcijos įvairiems gyvenimo atvejams ir visiems skoniams. Dar daugiau dizainerių kurtos avalynės ieškokite DOLITA salonuose ir internetu: moterims ir vyrams.